sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Tempaus viety kunnialla loppuun;)

Ja vähän muutakin;)

Sain sitten kunnon inspiksen noihin isoäidin neliöihin:D Virkkasin niitä illalla vielä paaaljon lisää, tänä aamuna vielä muutaman, nyt niitä on yhteensä 29 kappaletta. Pakko oli tänään hakea lankaa millä saan ne sitten yhdistettyä. Siihen puuhaan en vielä ole tänään ehtinyt, ehkä sitten kun lapset on nukkumassa ehdin muutaman neliön virkata yhteen, en nimittäin malttaisi odottaa;) Nuo isoäidin neliöt olen virkannut 7veikasta.



Ja nämä ovat nyt sitten se viimeinen Helmikuusta kesäaikaan tempauksen keskeneräinen työ, joka ei siis enää ole keskeneräinen, vaan erittäin valmis:) Nämä neuloin nallesta.



Ja viikonlopun aikana valmistui myös nämä tiskikukat, ne neuloin teeteen popparista. Nämä laitan maailmalle testattaviksi. Minusta tuntuu, että nämä olisivat ehkä parempia pölyrätteinä kun tiskirätteinä, mutta odotan testauksen tulosta;) Näitä on muuten kiva, nopea ja helppo neuloa:)



Nyt lähden tekemään vielä yhden ei kivan käsityöhomman eli housujen lyhennykseen... Voiko olla tylsempää hommaa? No, vetoketjun vaihto on vielä kamalampi homma, siksi meillä ei niitä vaihdeta vaan ostetaan uusi vaate siinä vaiheessa kun vetskari irtisanoo sopimuksensa (sen verran olen siis joutunut vetoketjuja vaihtamaan, että tiedän mistä puhun;)).

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

11 kommenttia:

  1. Onnea HKA:n loppuun saamisesta!!! Taisit olla eka?

    VastaaPoista
  2. Kiitos Roina:) En tiedä olinko eka, mutta onnellinen kun kaikki on valmiina:)

    VastaaPoista
  3. Housujen lyhentäminen kuulostaa yökiltä :). Kovasti olet touhunnut käsitöiden kimpussa.

    VastaaPoista
  4. Ihanat nuo "sormikkaat" en tiiä mikä on oikea nimitys noille:) Ostin purolankaa jos vaikka sais aikaiseksi tehdä myös tuommoset. Mukavaa alkanutta viikkoa ja Kalevalanpäivää:)

    VastaaPoista
  5. Voi vehnä, mä suorastaan masennun tosta sun vauhdista! Mäkin olen tehnyt viikonloppuna noita neliöitä, kun HKA-työt tympii. Mutta en mä saanut tehtyä kuin 8 neliötä. Mun mielestä ihminen ei sais neuloa ja virkata tommosta vauhtia kuin sinä ;)

    VastaaPoista
  6. Neliöt tosiaan koukuttaa! Kauniit värit!

    VastaaPoista
  7. hih..mä sitten tempasin alotin 25 työn lisäksi vielä 10 ja nyt on 28 valmiina..ja varmaan loput jää ufoiksi...pitäsköhän munkin alkaa virkkaan noita neliöitä taas vaihteeksi..

    VastaaPoista
  8. Nopeasti saitkin kaikki työt valmiiksi.
    Hyvä sinä! Mitähän hauskaa niistä neliöistä syntyy, odotan kiinnostuneena.
    Minullakin on parin vuoden takaa aloitettu kasa niitä neliöitä, katsotaan nyt tuleeko niistä joskus jotain!

    VastaaPoista
  9. Neferi: Sain housut kunnialla (ja ekalla yrittämällä lahkeet samanpituisiksi;)) lyhennettyä! Onneksi oli "helpot" housut!

    Askartelin itte: Sanon noita kämmekkäiksi, meillä töissä on niin kylmä että tuollaiset on oikein hyvät siellä puuhatessa:) Purosta tein äidilleni vastaavat ja neidille olen tehnyt myös joskus aikaisemmin. Purosta tulee oikein lämpimät kämmekkäät:)

    Krista: Älä masennu:) Mä nyt vaan oon mä;) Muakin olis just ruvennu HKA tympimään, onneksi kaikki on valmiina:D

    Hepuli: Jep, neliöt koukuttaa, mutta huomasin ettei niiden yhteen virkkaaminen olekkaan enää niin kivaa;) Mutta välmiistä työstä sitten taas taitaa tulla kuitenkin aika kiva, että jaksan virkata yhteen nuo sen voimalla:D

    ertzu: Sä oot kyllä mahtava! :D Varmaan ei kyllä sulta jää yhtään ufoa, vaan muokkaat niistä jotain ihanaa niinkuin aina:) Ala vaan virkkaamaan neliöitä, se on kivaa!

    Smirgeline: Olen itseasiassa aika yllättynyt miten kivuttomasti nuo valmistuivat:) Neliöt muodostuvat hyvää vauhtia valmiiksi työksi!
    Toivottavasti saat neliöistäsi jotain kivaa valmista:)

    VastaaPoista
  10. Voi hitsi, mites mulla ny alko niin kauheesti haluttaan virkata kans noita neliöitä...

    VastaaPoista
  11. SNY: Tuumasta toimeen vain:) Minuakin himottaisi tehdä noita aina vaan, mutta nyt seuraavaksi pari huivia valmiiksi ensin.

    VastaaPoista